Cennik szkoleń - 2023
Szkolenie na pilota paralotni – Etap I
Cena: 1800 zł
Cena szkolenia obejmuje:
- szkolenie praktyczne (min. 20 lotów) i teoretyczne
- wypożyczenie sprzętu – paralotnia, uprząż z protektorem, radio przez które uczeń otrzymuje polecenia od instruktora, kask i czepek higieniczny pod kask
- ubezpieczenie OC oraz NNW (Suma ubezpieczenia 10000 zł, we własnym zakresie można wykupić ubezpieczenie na wyższą sumę)
- egzamin wewnętrzny
- dziennik lotów oraz Świadectwo ukończenia szkolenia Etap I
- stok szkoleniowy obok siedziby Szkoły
Co wziąć ze sobą na szkolenie Etap I
- wysokie buty, dobrze trzymające kostki (najlepiej trekkingowe),
- ubranie, które nie krępuje ruchów, najlepiej warstwowe, żeby można było coś zdjąć jak się zagrzejemy na podejściu. Odzież, której nie będzie szkoda, jak się wybrudzi w trawie 🙂
- zeszyt na notatki i długopis
- nakrycie głowy przeciwsłoneczne
Obejmuje minimum 20 lotów. Świadectwo ukończenia szkolenia paralotniowego Etap I upoważnia do dalszego szkolenia w Etapie II. Jest to już osobne szkolenie doskonalące, prowadzone na sprzęcie Szkoły lub własnym pilota (konieczne jest posiadanie sprzętu dopuszczonego do lotów)
Szkolenie na pilota paralotni – Etap II na holu + uprawnienia H
Cena: 1300 zł
(na sprzęcie Szkoły lub własnym ucznia z aktualnym dopuszczeniem do eksploatacji)
Cena szkolenia obejmuje:
- wykonanie 10 lotów wysokich
- wypożyczenie sprzętu (paralotnia, uprząż z protektorem, spadochron zapasowy, kask, radiotelefon)
- egzamin i Świadectwo ukończenia Etapu II
- uprawnienie do holowania H
- szkolenie odbywa się na lotnisku Zator
- Jeśli warunki dopisują, wszystkie loty udaje się zrobić w ciągu jednego dnia, a dzień wcześniej wieczorem spotykamy się w Międzybrodziu na wykładzie na temat bezpieczeństwa holowania (jeśli loty odbywają się w piątek, to wykład jest w czwartek wieczorem)
Co wziąć na szkolenie Etap II na holu
- dziennik lotów i świadectwo ukończenia Etapu I
- ubezpieczenie OC na rekreacyjne uprawianie paralotniarstwa. Najlepiej wykupić na www.finansowachata.pl lub w agencji Hestii (ubezpieczenie OC jest wymagane przepisami, ubezpieczenie NNW warto posiadać na wszelki wypadek)
- dokumenty do egzaminu na Świadectwo Kwalifikacji – spis podany tutaj
- nakrycie głowy przeciwsłoneczne
Szkolenie do uprawnień „H” dla osób posiadających Świadectwo Kwalifikacji – 600 zł
Szkolenie obejmuje wykonanie 10 lotów za wyciągarką
Co wziąć na szkolenie do uprawnień „H”
- dziennik lotów i Świadectwo Kwalifikacji
- ubezpieczenie OC na rekreacyjne uprawianie paralotniarstwa. Najlepiej wykupić na www.finansowachata.pl lub w agencji Hestii (ubezpieczenie OC jest wymagane przepisami, ubezpieczenie NNW warto posiadać na wszelki wypadek)
- nakrycie głowy przeciwsłoneczne
- Jeśli warunki dopisują, wszystkie loty udaje się zrobić w ciągu jednego dnia, a dzień wcześniej wieczorem spotykamy się w Międzybrodziu na wykładzie na temat bezpieczeństwa holowania (jeśli loty odbywają się w piątek, to wykład jest w czwartek wieczorem)
Szkolenie na pilota paralotni – Etap II na wyjeździe na Słowenii
Cena: 450 Eur + 1000 zł + dojazd do Słowenii we własnym zakresie lub busem (+700 zł w obie strony)
Cena wyjazdu obejmuje:
- pięć noclegów ze śniadaniem (piątek jest dniem awaryjnym, latamy tylko w przypadku, jeśli uczniowie na II Etapie nie wykonali do czwartku 10 lotów, z powodu braku warunków)
- opłaty startowe i lądowiskowe
- wyjazdy busem na startowiska bez limitów dziennych
- szkolenie Etap II z filmowaniem startów
- opieka instruktorska na starcie i na lądowisku
- wypożyczenie kompletu sprzętu bez dodatkowych opłat
Co wziąć ze sobą na szkolenie Etap II na wyjeździe w Słowenii
- ubezpieczenie KL (Koszty Leczenia) – od niedzieli do piątku, żeby obejmowało również podróż. Można wykupić online przez Finansową Chatę
- ubezpieczenie OC na rekreacyjne uprawianie paralotniarstwa. Najlepiej wykupić na www.finansowachata.pl lub w agencji Hestii (ubezpieczenie OC jest wymagane przepisami, ubezpieczenie NNW warto posiadać na wszelki wypadek)
- dziennik lotów
- cienkie rękawice do latania, najlepiej polarowe lub Windstopper
- ubranie warstwowe, lepiej niezbyt ciepłe, ale z możliwością dołożenia lub zdjęcia jakiejś warstwy
- przeciwsłoneczne nakrycie głowy
- okulary słoneczne do latania
- stopery do uszu, bo nigdy nie wiadomo z kim się trafi do pokoju 🙂
- ze względu na konieczność codziennego ładowania radiotelefonu, dobrze wziąć ze sobą przedłużacz lub rozgałęziacz
- dojazd do Słowenii jest we własnym zakresie, ale zawsze jedzie też bus, którym można się zabrać za 700 zł w obie strony
- Latamy przede wszystkim na startowisku Gozd (460 m deniwelacji), ale gdyby zdarzyło się, że warunki pozwolą na dzień lotów ze startowiska Vogel (1100 m deniwelacji) i grupa zdecyduje, że chce tam latać, to trzeba będzie dopłacić 39 Eur za bilet całodzienny na kolejkę. My opłacamy jeszcze opłatę za loty grupy w Parku Narodowym do lokalnego centrum turystycznego + transport z lądowiska do kolejki. Nie chcemy podnosić ceny wyjazdu, ponieważ w sezonie rzadko trafiają nam się warunki na Vogel, dlatego kosztów tego biletu nie mamy wliczonych w cenę wyjazdu.
Wyjazd do Słowenii dla pilotów ze Świadectwem Kwalifikacji
Cena: 450 Eur + 500 zł + dojazd do Słowenii we własnym zakresie lub busem (700 zł w obie strony)
Cena wyjazdu obejmuje:
- pięć noclegów ze śniadaniem (piątek jest dniem awaryjnym, latamy tylko w przypadku, jeśli uczniowie na II Etapie nie wykonali do czwartku 10 lotów, z powodu braku warunków)
- opłaty startowe i lądowiskowe
- wyjazdy na startowiska bez limitów dziennych
- obecność instruktora na starcie i na lądowisku
- filmowanie startów
- wypożyczenie kompletu sprzętu bez dodatkowych opłat
Co wziąć ze sobą na wyjazd
- Świadectwo Kwalifikacji
- dziennik lotów
- ubezpieczenie OC na rekreacyjne uprawianie paralotniarstwa
- ubezpieczenie KL (Koszty Leczenia) – od niedzieli do piątku, żeby obejmowało także podróż. Można wykupić ubezpieczenie Hestia Podróże (na 6 dni kosztuje ok. 130 zł, zawiera również OC i NNW). Osoby posiadające ubezpieczenie OC na cały rok mogą wykupić KL w PZU na www.finansowachata.pl za ok. 60 zł
- przeciwsłoneczne nakrycie głowy
- okulary słoneczne do latania
- stopery do uszu, bo nigdy nie wiadomo z kim się trafi do pokoju 🙂
- ze względu na konieczność codziennego ładowania radiotelefonu, dobrze wziąć ze sobą przedłużacz lub rozgałęziacz
- dojazd do Słowenii jest we własnym zakresie, ale zawsze jedzie też bus, którym można się zabrać za 700 zł w obie strony.
- Latamy przede wszystkim na startowisku Gozd (460 m deniwelacji), ale gdyby zdarzyło się, że warunki pozwolą na dzień lotów ze startowiska Vogel (1100 m deniwelacji) i grupa zdecyduje, że chce tam latać, to trzeba będzie dopłacić 39 Eur za bilet całodzienny na kolejkę. My opłacamy jeszcze opłatę za loty grupy w Parku Narodowym do lokalnego centrum turystycznego + transport z lądowiska do kolejki. Nie chcemy podnosić ceny wyjazdu, ponieważ w sezonie rzadko trafiają nam się warunki na Vogel, dlatego kosztów tego biletu nie mamy wliczonych w cenę wyjazdu.
Informacje na temat poszczególnych etapów szkolenia
Szkolenie Etap I
Wymagania stawiane kandydatom do szkolenia paralotniowego Etapu I:
- minimalna waga kursanta 45-50 kg
- maksymalna waga kursanta 120 kg
- w przypadku osób niepełnoletnich wymagana jest pisemna zgoda rodziców lub opiekunów prawnych, potwierdzona notarialnie. Jedynie w przypadku podpisu składanego w obecności instruktora podczas rozpoczącia szkolenia nie ma wymogu jego notarialnego potwierdzenia.
- ukończona minimum szkoła podstawowa
- do egzaminu do Świadectwa Kwalifikacji mogą przystąpić osoby, które ukończyły 15 rok życia
Kursy odbywają się od poniedziałku do piątku, zgodnie z podanym harmonogramem. Jeśli min. 80% grupy wykona wymagane programem szkolenia 20 lotów wcześniej, szkolenie może zostać zakończone w czwartek.
Należy z wyprzedzeniem rezerwować miejsca w dogodnym terminie. Zgłoszenia przyjmujemy poprzez formularz.
Po uzyskaniu potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia należy wpłacić na konto szkoły zaliczkę w wysokości 200 zł (numer konta: 43 1050 1070 1000 0092 6484 4243 ALTI Spółka Cywilna T.Dudek i W.Dudek) W tytule wpłaty proszę wpisać wybrany termin szkolenia oraz nazwisko uczestnika.
Badania lekarskie nie są wymagane – uczestnik kursu składa oświadczenie o stanie zdrowia lub przedstawia aktualne prawo jazdy.
Uczestnik kursu powinien posiadać:
- wysokie buty, dobrze trzymające kostki,
- ubranie niekrępujące ruchów (długie rękawy i nogawki)
- zeszyt na notatki i długopis
- nakrycie głowy przeciwsłoneczne
Celem szkolenia w tym Etapie jest przede wszystkim nauka startów i lądowania oraz umiejętności samodzielnego przygotowania i kontroli sprzętu przed lotem. Pilot – uczeń po zakończeniu tego etapu szkolenia powinien opanować wszystkie elementy związane ze startem klasycznym, lądowaniem oraz obsługą skrzydła na ziemi w tym kontrolą przedlotową i przedstartową. Pilot-uczeń uczy się i doskonali podstawowe manewry jak: start, zmiana prędkości lotu, wykonywanie zakrętów, korygowanie znoszenia przez wiatr, precyzyjne podejście do lądowania. Ostatnie z powyższych wskazuje, że kandydat opanował również pozostałe manewry z wystarczającym planowaniem i dokładnością.
W dziale Na żywo dostępny jest widok online na nasz stok szkoleniowy Jaworzyna. Podczas szkolenia lub lotów na Jaworzynie rodzina, znajomi i koledzy z pracy mogą obserwować Twoje postępy i kibicować na odległość 🙂
Szkolenie Etap II
Celem tego szkolenia jest doskonalenie umiejętności pilotażowych. Szkolenie w locie obejmuje minimum 10 lotów z wysokości nie mniejszej niż 200 m. Pilot uczeń po zakończeniu tego etapu szkolenia powinien umieć zastosować co najmniej jedną metodę wytracania wysokości. Opanować wszystkie elementy związane z zakrętami, krążeniem, oraz posiąść umiejętność stabilizacji skrzydła w locie. Pilot – uczeń po zakończeniu tego etapu powinien umieć wylądować w obszarze ograniczonym 60 na 60 metrów. Część teoretyczna stanowi rozwinięcie wiadomości z Etapu I. Pozwala to na przystąpienie do egzaminu teoretycznego i praktycznego do Świadectwa Kwalifikacji.
Szkolenia Etap II są prowadzone na holu za wyciągarką oraz na wyjazdach w Słowenii.